Weer thuis - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Yorick - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Yorick - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

07 December 2009 | Nederland, Wilnis

Wilnis
Maandag 7 december 2009
1700 GMT+1

Inmiddels ben ik weer een paar dagen terug aan wal. Afgelopen vrijdagochtend kwam ik na 13 uur vliegen in de vroege ochtend aan op schiphol. De vlucht verliep rustig en vlot. We zouden om 0530u landen maar ik was om 0530 al met koffers door de douane.
Ik ben samen met mijn mentor teruggevlogen vanuit Singapore. Op het vliegveld had ik nog wel wat problemen met de bagage. Ik mag 40kg meenemen maar ik had tot mijn grote verbazing maarliefst 43 kg bagage. Gelukkig had mijn mentor niet zoveel bagage en kon één van mijn tassen op zijn naam mee. Zo kon ik een claim van ongeveer 100 euro voor overbagage vermijden.
Tijdens en na de vlucht zat ik me steeds af te vragen hoe ik ooit aan 43 kilo bagage kon komen terwijl ik met 25 kg ben weggegaan. Toen ik op schiphol mn koffers in de auto ging zetten ben ik eens gaan kijken hoe het kon dat het zwaartepunt van een van mijn tassen zo scheef zat. Er bleek een twist-lock in te zitten! Een grap die ik wel kon waarderen. Eenmaal thuis viel me op dat mijn koffer aan één kant ook zo vreemd zwaar was. En jawel, ook daarin zat een twist-lock. Tja, met 2x 7,6kg aan staal kom je wel aan 43 kilo bagage.
Later die dag heb ik nog even met het schip gemaild. De kapitein en MO1 bleken achter deze grap te zitten. Vlak voordat m’n mentor en ik van boord gingen hadden we de koffers bij de gangway gezet. Toen zijn we weer even naar binnen gegaan om iemand gedag te zeggen. In die tijd hebben de kapitein en MO1 twee twist-locks gepakt en die in twee koffers gedaan. Ze waren in de veronderstelling er één in mijn tas gedaan te hebben en één in de koffer van m’n mentor. Die koffer was dus ook van mij.

Op de een na laatste dag ben ik nog even bij het roer wezen kijken. Het bleek mogelijk om al varend bijna onder het schip te klimmen. Via een luik kun je vlak boven het roer komen. Een spectaculaire ervaring om te zien hoe het water vlak onder je met grote snelheid voorbij raast.

Weer een dag eerder had ik 's middags vrij gekregen om mijn koffer te pakken, mijn hut schoon te maken en om in de zon te liggen. Na een uurtje stil liggen in de brandende tropische zon had ik het wel weer gezien. Uitwaaiend in de wind, staande op het plateautje voorop het voorschip, zag ik een aantal dolfijnen. Ze hadden wel wat moeite om voor ons uit te zwemmen maar dat weerhield ze er niet van om vlak voor de bulb wat kunstjes te vertonen. Helaas moesten ze het al vrij snel opgeven, want we voeren toch net iets te hard voor ze. Toch aardig van die beestjes dat ze me kwamen uitzwaaien.

Langzaamaan begint het normale leventje weer, al ben ik er toch nog niet helemaal aan gewend. Het dagvullend programma van het leven aan boord is verruild voor een leven met weinig bezigheden op dit moment. Marieke is ook nog niet terug natuurlijk.

Er zijn ondertussen ook weer wat nieuwe foto’s geplaatst.

Filmpjes plaatsen lukt niet op deze site. Op onderstaande link is wel een filmpje te vinden. Deze heb ik gemaakt op 25 augustus bij het ankeren voor het Suez kanaal.
http://www.xs4all.nl/~rubenkru/klaipeda/P1040603.MOV

  • 07 December 2009 - 19:58

    Atty:

    Hey Yorick,

    Welkom thuis. Je mag je zeebenen verruilen voor landbenen. Nu eerst even vakantie houden? dan kun je er straks weer tegen aan.

    groetjes Atty

  • 08 December 2009 - 00:51

    Rob En Jitske:

    Hoi Yorick,
    Wat fijn dat je weer in het land bent. Zal zeker weer even wennen zijn.
    Wanneer komt Marieke weer aan land?
    Kom gerust eens langs voor een bakkie nu je het rustiger hebt.

    Gr. Jitske en Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wilnis

2

-

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Weer thuis

28 November 2009

2000 kippen

14 November 2009

Chinezen

09 November 2009

De Golf van Aden voorbij

30 Oktober 2009

Op jacht
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 107494

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: