Bijna weg - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Yorick - WaarBenJij.nu Bijna weg - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Yorick - WaarBenJij.nu

Bijna weg

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

22 Juli 2009 | Nederland, Wilnis

Het is bijna zover, vanavond stap ik op het vliegtuig naar Singapore. Eerst om 1955u met vlucht LH 4683 naar Frankfurt en daarna met vlucht LH 778 naar Singapore. Op Singapore wordt ik opgewacht door de 'agent' die mij en mijn medestagiaires naar het schip in Maleisië brengt. We gaan met drie stagiaires en één officier tegelijk naar het schip, al heeft de officier wel een rechtstreekste vlucht vanaf schiphol gekregen.

Nog wat kleine feitjes over de route. (de gehele route kun je in 4 delen zien in één van de afbeeldingen/foto's hieronder)

Ik kom straks in 23 verschillende havens;
In totaal kom ik in 32x in een haven;
9 van de havens liggen Europa;
In 9 havens ben ik eerder geweest;
Ik kom 2x in Rotterdam
De kortste binnenligtijd is in Da Cha Bay, alwaar we slechts 7 uur in de haven liggen.
We liggen het langst in Felixtowe (38 uur), in Rotterdam (36 uur) en Salalah (36 uur)
We zitten maximaal 10 dagen achtereen op zee (van Suez naar Singapore)
De korste tijd op zee is van Yantian naar HongKong (5 uur)

22% van de tijd liggen we in de haven en de overige 78% varen we.

Genoeg gepraat weer. Het volgende bericht komt vanaf zee.

Bijna vergeten: het schip is te volgen op:
(foutmeldingen negeren)

• 22 Juli 2009 - 09:42

Ralph:

Jaja.. nog een paar uurtjes ouwe.

Wel mooie feitjes op een rij zo!

• 22 Juli 2009 - 09:44

Greet:

Goede reis, Yorick!

Groetjes,
    Greet

• 22 Juli 2009 - 09:50

Hans En Loes:

Wij vinden het weer heel bijzonder wat je allemaal gaat doen. Wij wensen je een goede reis en volgen je via deze site.

• 23 Juli 2009 - 11:31

Elzemieke:

He Yorick,

Weer een goede reis toegewenst en ik hou je site in de gaten hoor!!!

Groetjes Elzemieke

• 23 Juli 2009 - 13:51

Marieke:

Heej lieverd!
    Fijn dat je nog een smsje kon sturen vanmorgen. Ik ben blij dat je goed bent aangekomen op Singapore. Heel veel plezier aan boord. Hou van je!

• 23 Juli 2009 - 15:10

Atty:

Hey Yorick,

Ben benieuwd naar al je verhalen. Heel veel reisplezier op deze reis en dat er genoeg te zien en te leren is. Veel succes,

groetjes Atty

• 23 Juli 2009 - 15:29

Irene:

Hoi Yorick,

Vanuit Kroatie wensen wij jou een hele fijne vlucht en een fijne stagetijd. We blijven je weer volgen.

Liefs Theo en Irene

• 23 Juli 2009 - 16:08

Marieke:

Heej lieverd!
    Jeetje alweer een smsje uit het Verre Oosten. Even voor de anderen die dit lezen: Yorick is nu aan boord. De vlucht verliep prima en hij heeft een ruime hut. De rest zal hij zelf wel vertellen. Hou van je lieverd!

• 23 Juli 2009 - 21:26

Vivian:

He broer,
    Ik hoorde dat je goed aangekomen bent in Singapore en aan boord enzo :-) Ik ben benieuwd hoe het deze stage periode zal gaan! Je had er zin in, dus het zal zeker wel goed komen.
    Liefs,
    Je zusje

• 24 Juli 2009 - 20:44

Ingrid:

Hoi Yorick,
    Een hele fijne tijd aan boord en maar afwachten of je weer zoveel te vertellen hebt als de vorige keer.
    Groetjes,
    Ingrid

• 25 Juli 2009 - 05:45

Oma Kruiswijk :

He yorick,
    Fijn wat te horen,lezen.
    Heel Veel plezier ,geniet van al deze indrukken.....
    Oma kruiswijk

• 25 Juli 2009 - 11:53

Jitske:

Hoi Yorick,
    Heel veel succes met je tweede stage!Ik zie graag je reisverhalen tegemoet. Als je in R'dam 36 uur in de haven ligt mag je dan even met verlof voor 'n familiebezoekje?
    Een goede vaart toegewenst.