Indische Oceaan, 25 juli 20.30 LT (GMT+8) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Yorick - WaarBenJij.nu Indische Oceaan, 25 juli 20.30 LT (GMT+8) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Yorick - WaarBenJij.nu

Indische Oceaan, 25 juli 20.30 LT (GMT+8)

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

26 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vliegen en eerste dag op zee

Afgelopen woensdagavond ben ik samen met mijn stagegenoten vertrokken van
Schiphol om via Duitsland en Singapore op het schip in Maleisië terecht te komen.De heenreis verliep soepel. De eerste vlucht was niet helemaal volgeboekt, dus ik kon mijn plaats aan het gangpad inruilen voor een plaats bij het raam. Toevallig zat ik ook aan de goede kant van het vliegtuig, waardoor ik een mooi beeld van de omgeving had.Het eerste wat ik kon herkennen na het opstijgen was Aalsmeer en de Westeinderplassen. Even later vlogen we langs Mijdrecht. De kwekerij van de familie Egberts kon ik duidelijk zien. Helaas gingen we snel daarna door de wolken heen, waardoor ik Wilnis niet heb kunnen zien.

In Singapore werden we opgevangen door de agent. Hij vertelde dat het schip nog niet in de haven lag en dat we eerst naar een hotel gingen. In het hotel waren al twee matrozen die ook naar dit schip moesten. Met één van hen heb ik ook gevaren tijdens mijn vorige stage. In het hotel kregen we een heerlijke maaltijd voorgeschoteld. Een klein uur na aankomst in het hotel konden we alweer verder.
De agent had een taxibusje geregeld. Van buiten een oud barrel, maar van binnen super netjes en zelfs voorzien van een grote TV. Tussen alle douaneposten konden we dus onderuitgezakt genieten van een film. Tegen een uur of 8 ’s avond (lokale tijd) waren we in de haven, alwaar het schip net was afgemeerd.

We kregen meteen onze hutten toegewezen. Ik heb deze keer het genoegen om in een
officierenhut te mogen verblijven. 1,5 keer zo groot als mijn hut op de Klaipeda en nu met 2-persoons bed. Helaas is het matras ook 2x zo hard, maar zal wel wennen.
De volgende ochtend zijn we het schip gaan verkennen. Wat automatisering betreft gaan we 25 jaar terug in de tijd. Op zich wel aardig. Dit schip lijkt een beetje
op mijn vorige stageschip, ze zijn ook op dezelfde werf gebouwd.
Vannacht heb ik meegelopen op de brug. Al vrij snel bleek de stabiliteit niet heel geweldig. Niet dat we zullen kapseizen ofzo, maar als we snel een bochtje willen maken liggen we heel erg scheef.

Van de 24 koppige bemanning is er één vrouw, een Braziliaanse stuurmansleerling.
Verder hebben we 2 officieren uit India, een elektricien uit Oekraïne en
Indonesische bemanning. De kapitein, hwtk en de overige officieren zijn
Nederlanders. De kok is ook Indonesisch, maar doet het zeker niet slecht.

Voor deze keer laat ik het hierbij. Vannacht loop ik vanaf 4 uur wacht op de brug, dus ik ga proberen nog wat te slapen. Gelukkig gaat de klok vannacht nog
een uurtje terug dus kan ik weer een uurtje extra slapen.

Yorick

  • 26 Juli 2009 - 07:46

    Ingrid:

    Hoi Yorick,
    Wat leuk om nu al een berichtje van je te lezen.Fijn dat de heenreis zo goed is gegaan en dat je nu een officiershut hebt. Wordt die nu ook schoongemaakt of moet je dat nog zelf doen? Veel succes en plezier en houd het roer maar recht hoor.
    Groetjes,
    Ingrid

  • 26 Juli 2009 - 10:20

    Irene:

    hoi Yorick,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. ik zou zeggen werkse lekker aan boord. je reist nu wat luxer dan de vorige keer. (een officiershut.)ach en alles went hoor ook je matras.

    Liefs Irene en Theo

  • 26 Juli 2009 - 16:45

    Elzemieke:

    He Yorick,

    Wat leuk dat je nu al een berichtje hebt geschreven. Als ik dat zo lees ga je weer een leuke en leerzame stage tegemoet!!!! En tsjah dat matras, komt vast wel goed!!

    Groetjes Elzemieke

  • 26 Juli 2009 - 20:42

    Atty:

    Hoi Yorick,

    Wel plezierig dat de heenreis prettig is verlopen, en dat je nog wat kon zien van de omgeving voordat je door de wolken ging. Jammer van het harde matras, maar daar tegenover staat wel een grotere hut. Je kan niet alles hebben. Een hele goede vaart, en veel succes.

    groetjes Atty

  • 27 Juli 2009 - 20:06

    Rob:

    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    En we gaan je deze stagereis weer volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

2

-

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Weer thuis

28 November 2009

2000 kippen

14 November 2009

Chinezen

09 November 2009

De Golf van Aden voorbij

30 Oktober 2009

Op jacht
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 107291

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: