Suggling pig - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu Suggling pig - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu

Suggling pig

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

25 December 2011 | Verenigde Staten, Miami

Zaterdag 24 december 2011
Atlantische Oceaan
2200u GMT-2

Suggling pig

Ook op zee doen we aan kerst. De kerstboom staat al twee weken te pronken in de ‘bar’. Om helemaal in de kerststemming te komen klonk er vanmiddag kerstmuziek over de intercom.

Nadat het werk vandaag gedaan was schoven we aan bij het feest achterop dek 4. De Filipijnen waren toen al een aantal uur bezig met de ‘suggling pig’:een heel varken aan het spit. Urenlang heeft de fitter geconcentreerd het varken met een constant toerental rondgedraaid boven het kolenvuur. Toen het varken eindelijk gaar was, zo’n 5 uur later, kwam ook de kok aan dek met een schalen vol heerlijk eten. Rijst, nasi, saté, pindasaus en nog veel meer.
Nadat de kapitein het varken had aangesneden kon iedereen in de aanval.
Uitbuikend van een stuk heerlijk vers gebraden varkensvlees, vele satétjes en een aantal heerlijke biertjes zit ik dit verhaal te typen.

Morgen krijgen we het echte culinaire hoogtepunt van deze reis: frikadellen!
En dan niet zomaar frikadellen uit de diepvries, maar zelfgemaakte. De kok
is er al dagen druk mee. Morgen kunnen we het resultaat zien en proeven. We
hebben een geweldige kok aan boord, dus ik heb er alle vertrouwen in dat,
behalve dit voorgerecht, ook alle andere gangen voortreffelijk zullen
smaken.

Fijne kerstdagen!

Groetjes,
Yorick

• 25 December 2011 - 09:37

Vivian:

Dan kan jij mij straks vast uitgebreid vertellen er voor ingrediënten in die frikandel zat! ;-)
    Fijne kerst, broer!

• 25 December 2011 - 10:40

Atty:

Hoi Yorick,

Geniet van de smakelijke maaltijden, met zorg gemaakt door de kok. Fijne feestdagen.

groetjes Atty

• 25 December 2011 - 11:18

Ralph:

Fijne kerst ouwe oliebollenbakker!

• 25 December 2011 - 14:02

Ruud En Ellen:

Hoi Sailor,

Leuk om je te volgen,vanuit Mijdrecht wensen wij je hele fijne kerstdagen en alvast een goed 2012.

P.S.
    Kopen dit jaar wel elders oliebollen hoor....

gr Ruud en Ellen.

• 26 December 2011 - 08:25

Niek:

Als ze complete varkens aan het spit laten draaien kan het volgens mij geen probleem zijn om je oude roeping van oliebollenbakker weer op te pakken.

groetjes,

Niek

• 29 December 2011 - 21:16

Rob Kruiswijk:

Hoi Yorick.
    Nu nog de oliebollen en dan volgend jaar met z'n alle op dieet?
    Eet smakelijk en een gezond 2012.
    Groetjes Rob