Van Kerst naar Oud en Nieuw - Reisverslag uit Gibraltar, Portugal van Yorick - WaarBenJij.nu Van Kerst naar Oud en Nieuw - Reisverslag uit Gibraltar, Portugal van Yorick - WaarBenJij.nu

Van Kerst naar Oud en Nieuw

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

30 December 2011 | Portugal, Gibraltar

Atlantische Oceaan, 75 mijl ten zuidwesten van Portugal
Vrijdag 30 december 2011
1900u GMT

Afgelopen weekend hebben we gezellig kerst gevierd. Voor het kerstmaal kreeg iedereen een mok, aangeboden door het zeemanshuis van Pascagoula (vorige haven). Onderop de mok stond een nummer dat gelinkt was aan een cadeautje.Deze cadeautjes werden ons aangeboden door de stichting Kerstfeest op Zee.De cadeaus varieerden van (reisformaat) bordspelen tot USB-sticks en van
t-shirts tot after-flight-opfris-kit. Zelf ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een mooie zonnebril.
De kok was al dagen van tevoren druk met de voorbereidingen voor het
kerstmaal. Dat resulteerde in een reeks heerlijke gerechten, waar we de hele middag van genoten hebben. Zelf frikadellen maken bleek echter niet zo eenvoudig, dus die houden we nog tegoed.
Morgen is het alweer oudejaarsdag. Zowel morgen als overmorgen heb ik geen wacht in de machinekamer, dus ik kan gezellig meegenieten van de
alcoholische versnaperingen. Het wordt de kortste oudejaarsdag ooit, want morgenmiddag zetten we de klok nog een uurtje vooruit. Zo komt de
scheepsklok gelijk te staan met de klokken in Gibraltar. Zondag mag dan een rust- en feestdag zijn, maar wij moeten ’s ochtends vroeg gewoon aan het werk om te bunkeren.

Geheel toevallig passeerde ik vorig jaar, op de Koningsborg, ook op
nieuwjaarsochtend de Straat van Gibraltar. Ook toen ging we, weliswaar via Sicilië, naar Malta.
Volgens de laatste planning komen we op 7 januari aan op Malta. We gaan dan even het dok in voor een ‘knip- en scheerbeurt’. Daarna moet het schip klaargemaakt worden voor de lading. Een kleine week later gaan we, met een boorplatform op ons voetbalveld, op weg naar de loshaven. Welke haven dat is, weten we nog niet.

Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2012!

Groetjes,

Yorick

• 31 December 2011 - 13:28

Oma En Jacolien:

He Yorick,
    Heel erg leuk om wat te horen....
    Geniet van alles en natuurlijk wensen wij jou al het goede voor 2012
    Liefs Oma en ikke

• 31 December 2011 - 16:08

Atty:

Hey Yorick,

Dat is lekker zeg, ff de klok vooruit zetten om maar zo snel mogelijk van oudejaarsavond te gaan genieten. Kan je de volgende dag mooi je zonnebril opzetten, zien ze niet dat je genoeg gedronken hebt. Een hele fijne jaarwisseling op zee toegewenst.

groetjes Atty

• 08 Januari 2012 - 19:22

Dag Yorick,:

En hoe bevalt het in dok 6? Al geknipt en geschoren? Je heb wel de nodige Nederlanders in de buurt, kun eens buurten :-)

Groetjes,

Niek