Afmonsteren - Reisverslag uit Pascagoula, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu Afmonsteren - Reisverslag uit Pascagoula, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

19 Maart 2012 | Verenigde Staten, Pascagoula

Pascagoula, USA
maandag 19 maart 2012
0930u GMT-5

Afmonsteren

Met de nodige vertraging zijn we aangekomen in de haven van Pascagoula. Het was wat mistig en daarom hadden de loodsen geen zin om ons naar binnen te loodsen. Zodoende hebben we twee dagen buiten op de ankerplaats liggen wachten. Toen de mist eindelijk op trok, trokken wij het anker uit het water. Na een paar mijl varen liet een deel van de techniek het afweten, waardoor we weer rechtsomkeert konden maken. Na een dag sleutelen draaide alles weer als een zonnetje en konden we naar binnen.

Afgelopen zaterdag was het St. Patricks day. Een feest dat nergens beter gevierd kan worden dan in een Irish pub. Laat er nou toevallig een Irish pub in Pascagoula zijn! Een zeer welkom uitstapje na 29 dagen op zee. Net genoeg ontspanning om er weer twee dag tegenaan te kunnen. Dat is ruim voldoende want gisteren (zondag) was mijn laatste werkdag. Vanmorgen heb ik mijn koffers ingepakt. Klaar om op de 107e dag van deze reis thuis te komen.

Groeten,

Yorick

• 29 Maart 2012 - 21:13

Atty:

Hoi Yorick,

Wat vervelend dat de loodsen niet willen werken bij mist. Uiteindelijk toch de haven binnen en dan zeker snel op weg naar de pub? Goede vlucht naar huis.

groetjes Atty