Middellandse Zee - Reisverslag uit Savona, Italië van Yorick - WaarBenJij.nu Middellandse Zee - Reisverslag uit Savona, Italië van Yorick - WaarBenJij.nu

Middellandse Zee

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

12 Januari 2011 | Italië, Savona

woensdag 5 januari 2011
2100u GMT+1

Nieuwe reisplannen

Vlak voor de kerst voeren we nog rond op de Oostzee. Over het algemeen
was het daar best koud, zelfs tot temperaturen van 23 graden onder nul.
Nadat we Kotka verlieten ging de temperatuur dagelijks wat omhoog. Op
eerste kerstdag kon ik weer genieten van de zonnewarmte, weliswaar op een plekje uit de wind met een winterjas aan. Op nieuwjaarsochtend voeren we door de Straat van Gibraltar de Middellandse Zee op. Rond de middag was het werkelijk prachtig weer. Een vlak zeetje, nauwelijks bewolking en weinig wind. Liggen bakken in zon, dat is nog eens een goed begin van het jaar.
Om dat goede weer een beetje vast te houden zijn we vlak onder de kust
van Ibiza en Mallorca gaan varen. De temperatuur was iets lager dan op
nieuwjaarsdag, maar alsnog warm genoeg om de hele middag aan dek door te brengen. Op de eerste echte werkdag van het nieuwe jaar was het even uit met de pret. Dikke bewolking, harde wind en hoge golven. Ook dat is de Middellandse Zee.
Gisteravond kwamen we na 12 dagen varen aan in Italië. Even een avond
ontspannen en heerlijk slapen, geen trillingen en geronk van de
hoofdmotor. Onbewust doet dat iedereen goed.

De lading papier uit Kotka hebben we inmiddels gelost in Savona, Italië.
De resterende lading, afkomstig uit Hamina brengen we naar Spanje.
Daarna zetten we koers naar Sicilië voor een bulklading zout. Die lading
is bestemd voor Nederland. Of dit Rotterdam of Moerdijk wordt is nog
niet bekend.
Aansluitend gaan we richting droogdok, in het alom bekende Sluiskil,heb ik me laten vertellen. Dit ligt ergens aan het Kanaal van Gent naar Terneuzen.
Het duurt nog wel even voor het zover is. Ik verwacht dat we pas eind
van de maand in het dok liggen.

Groetjes,

Yorick

• 13 Januari 2011 - 16:28

Atty:

Hey Yorick,

Dat zijn wel lekkere temperaturen, zeg. De sneeuw is hier inmiddels ook alweer verdwenen, maar we hebben er regen voor terug. Geniet van de zon en van de rustige nachten.

groetjes Atty

• 13 Januari 2011 - 21:39

Jacolien:

He Yorick,
    Erg leuk om weer wat van je belevenissen te lezen.
    Oma ligt op bed dus morgen krijgt ze het te lezen.
    Die vind het bijzonder knap dat dat allmaal mogelijk is zover weg en dan zo op de computer.
    Ik ga nu ook onder de wol dus tot hetvolgende berichtje......