Ten zuiden van Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Yorick - WaarBenJij.nu Ten zuiden van Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Yorick - WaarBenJij.nu

Ten zuiden van Zweden

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

21 Februari 2011 | Zweden, Malmö


zondag 20 februari 2011
2130u GMT+1

Hout halen

Afgelopen dinsdagmiddag hebben we de trossen los gegooid en scheepswerf
De Schroef in Sluiskil uitgezwaaid. Na ruim twee weken bij de werf is
het tijd om weer geld te gaan verdienen. De eerste reis begon in
Rotterdam, waar we zout hebben geladen voor Malmo, Zweden. Een paar uur geleden zijn we alweer vertrokken uit Malmo en op weg naar Kaskinen, Finland. Daar gaan we hout halen. Voor het eerst sinds ik aan boord zit krijgen we ook lading aan dek en tevens in ruim 3, dat beter bekend staat als het zwembad. Het hele schip komt straks dus vol te liggen met hout.
De lading hout is bestemd voor het plaatsje Beiaja, ergens aan de
Middellandse Zee. Als het een beetje mee zit maak ik het lossen niet
meer mee. Overmorgen zit ik namelijk precies drie maanden aan boord dus
is het de hoogste tijd om van boord te gaan. Waarschijnlijk gaat dit
gebeuren in Scheveningen, op of rond de 28e van deze maand. Maar, niets
is zo onvoorspelbaar als de scheepvaart…

Ondanks de vele werkzaamheden die in het dok uitgevoerd zijn, is er nog
genoeg werk voor ons over. Immers hebben we in de periode bij de werf
weinig tijd gehad voor de normale werkzaamheden. Zodoende ben ik
zaterdagmiddag en zondagochtend ook lekker aan het werk geweest. De
komende week zal het ook erg druk worden. Ik heb nog een lijstje met
werkzaamheden die ik zelf uit wil voeren. Daarnaast moet ik
waarschijnlijk ook helpen met het zeevast zetten van de lading hout in
Finland. Geen tijd voor verveling dus, toch ook wel prettig.
Ik ben benieuwd hoe koud het zal worden in Finland. Dit weekend was het met een graad of 8 onder het vriespunt al frisjes. Volgens teletekst is het in Helsinki op dit moment al -13.

Groetjes,

Yorick

  • 21 Februari 2011 - 15:28

    Atty:

    Hey Yorick,

    He, wat jammer dat je niet meereist naar de Middellandse Zee. Daar is het vast warmer dan in Finland. Het gaat je vast lukken om de lading goed vast te maken. Werk ze nog ff de laatste dagen, en dan genieten van je vrije tijd.

    groetjes Atty

  • 22 Februari 2011 - 21:11

    Jacolien:

    Hallo Yorick,
    Leuk je belevenissen weer te lezen...
    Het is zo te lezen echt bijzonder dat je niet goed weet wanneer je weer thuis zal zijn.....
    Bij ons wordt het rooster gewijzigd maar bij jouw is het niet te voorspellen....
    Hier vriest het momenteel ook behoorlijk maar vermoedelijk voor korte duur..
    Nou werk ze enne tot ????????
    Groeten van Oma enne ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Malmö

3

-

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Nog even wachten op de olie…

26 Februari 2011

B r r r r r r

21 Februari 2011

Ten zuiden van Zweden

13 Februari 2011

Druk, druk

09 Februari 2011

Op het droge
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 107537

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: