Oostzee, ten westen van Bornholm - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yorick - WaarBenJij.nu Oostzee, ten westen van Bornholm - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yorick - WaarBenJij.nu

Oostzee, ten westen van Bornholm

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

12 December 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Oostzee, ten westen van Bornholm
zondag 12 december 2010
1900 GMT+1

Gisteravond zijn we vertrokken uit Ventspills, Litouwen, met twee
afgeladen ruimen graan.Morgenochtend komen we aan in Rostock,Duitsland. Aanvankelijk zou deze lading naar Antwerpen moeten, maar dat gaat dus niet door. Omdat we veel diepgang hebben, ten opzichte van de
beschikbare waterdiepte, mogen we alleen bij daglicht naar binnen.
Mogelijk moeten we vannacht nog even voor anker. Liever niet natuurlijk,
want dan kan ik even een nachtje doorslapen.
De hoofdwerktuigkundige en ik hebben omstebeurt een nacht de wacht waarbij het machinekameralarm door- gekoppeld is aan een alarmkastje naast m’n bed.Afgelopen nacht was het mijn beurt en dat heb ik geweten. Moest er drie keer uit voor een mysterieuze storing aan het vuilwatersysteem. Een voordeel daarvan is dat ik wel meteen een wasje kan draaien. Overdag is
de wasmachine, waar we met z’n twaalven gebruik van maken, vaak bezet.

Langzaamaan proberen we de machinekamer weer een beetje in goede staat te brengen. Vrijdag en zaterdag ben ik samen met de leerling bezig geweest om de lekleidingen op de hoofdmotor te ontstoppen. Dat blijkt nog niet mee te vallen. De sensor voor het lekalarm is wel altijd netjes
getest, maar daarmee test je niet het hele lekalarmsysteem. Er komt er
o.a. niet uit naar voren als sommige leidingen verstopt zitten. Met een
beetje geluk krijgen we morgen het systeem werkend, als we alle
leidingen ontstopt krijgen.
Voorlopig nog klusjes zat. Een generator die niet meer dan 50% van zijn vermogen wil leveren, lekken in het vacuüm(toilet)systeem, lekkende
uitlaatgassenleidingen van de hoofdmotor, lekken in het
persluchtsysteem, versleten drinkwaterfilters en ook de voorbereidingen voor de werfbeurt moeten gedaan worden.

Groetjes,

Yorick

  • 13 December 2010 - 16:21

    Atty:

    Hey Yorick,

    Leuk he, zo'n schip waar het onderhoud een beetje achter loopt. Je bent in ieder geval verzekerd van werk. Veel succes met het opknappen.

    groetjes Atty

  • 22 December 2010 - 16:54

    Vincent Van Son:

    Hallo Yorick, ik ben Vincent van Son van de firma VSCS en ik heb een order ontvangen voor het leveren van een aantal chemicalien. Echter, er staan er ook op waarvan ik niet precies weet wat de toepassing is. O.a. PX 3 powder wat een ontvetter in poedervorm is.
    Waar wordt dit voor gebruikt? Ook is er gevraagd om Care cleaner en ook hiervan zou ik graag de toepassing willen weten. Bij voorbaat hartelijk dank voor je hulp! (ik hoop niet dat je dit erg vind)
    Mijn e-mail adres is vincent@vscs.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

3

-

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Nog even wachten op de olie…

26 Februari 2011

B r r r r r r

21 Februari 2011

Ten zuiden van Zweden

13 Februari 2011

Druk, druk

09 Februari 2011

Op het droge
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 107535

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: