Thuis - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Yorick - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Wilnis, Nederland van Yorick - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yorick

16 Juli 2008 | Nederland, Wilnis

Woensdag was het eindelijk zo ver. Ik mocht die dag van boord. We zouden halverwege de ochtend aankomen in Maleisië. Ik stond al vroeg op, om maar niet te uitgerust aan de 13 uur durende vlucht te beginnen. Om 0630 zat ik al in de controlekamer om de hwtk wat gezelschap te houden. Hij zat toen al 4 uur standby.
Even later nog even de Thai'en aan het werk gezet. De tafels en stoelen van de bbq moesten nog opgeruimd worden. Daarna moesten ze het zwembad schoonmaken. Leuk om even opzichter te zijn over 4 man en zelf mn handen niet uit mn zakken hoef te halen haha.
We kregen bericht dat de loods steeds maar later zou komen, dus we gingen maar wat rondjes varen voor de ingang van de haven. Ondertussen zat ik bij de loodsdeur samen met een Indonesische collega te genieten van het tropische klimaat, in afwachting van de loodsboot.
Enige tijd later kwam de loods en zoals gewoonlijk help ik hem aan boord en breng hem naar de brug. Vervolgens op mijn dooie gemakkie naar het achterschip om de sleepboot vast te maken en de lieren te bedienen. Ook deze keer kwamen we weer veilig voor de kant.

De rest van de dag ben ik bezig geweest met koffers pakken en nog maar een filmpje kijken. Tegen zessen mijn koffer naar beneden gebracht. Samen met de andere koffers gingen ze in een grote kooi en met onze eigen kraan de wal op. Een half uur later dan gepland komt de agent ons ophalen. Eindelijk ben ik zelf één van de mensen die van de gangway loopt en in de auto stapt. Bijna de voltallige bemanning zwaait ons uit vanaf het schip. Eindelijk op weg van de zeehaven naar de luchthaven.
Zo makkelijk gaat dat allemaal weer niet. We moesten door maarliefst 5 douaneposten. Gelukkig stond er voor ons niet zo'n ellendig lange rij als voor de motorrijders. Die was zeker een kilometer lang en vier man breed.
Na een uur of twee rijden komen we aan op het vliegveld. Meteen de bagage afgeven en een happie eten. Het heerlijke avondmaal van onze chefkok Dirk hadden we immers misgelopen. We kozen ervoor om maar wat bij de Burgerking te halen in plaats van wat ondefinieerbaars van de lokale eettenten.
Vlak voor vertrek zitten we pas in het vliegtuig. De vlucht verliep redelijk rustig, niet al te veel turbulentie. Dit vliegtuig [737-200(?)] was uitgerust met een eigen tvschermpje bij elke stoel. Lekker om zelf een film te kunnen kiezen. We konden zelfs oerhollandse muziek draaien: blof, andre hazes, boudewijn de groot, paul de leeuw enz.
Vlak voor het landen ben ik nog even een stukje gaan lopen door het vliegtuig. Mn voeten waren namelijk zo dik geworden dat ik mn schoenen niet meer aan kreeg.
De landing ging ook vrij soepel. Na een korte tijd taxiën en manoeuvreren kwamen we langszij bij de gate. Ik zat bijna helemaal achterin het vliegtuig dus kon pas als één van de laatste naar buiten. Onze koffers kwamen echter bijna als eerste op de band. Aldaar nog even afscheid genomen van mijn wel gewaardeerde collega's en op zoek naar de uitgang. Ik werd opgewacht door een tiental personen. Om meteen naar huis te gaan is ook zo saai, dus eerst maar een biertje gehaald. Het was dan wel 6u 's ochtends in Nederland, maar voor mij was het al 12u 's middags.

De volgende ochtend gingen we weer naar Schiphol om Marieke op te halen.
Inmiddels ben ik alweer een aantal dagen thuis. Lekker genieten van de vakantie.

Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhalen (anders heb ik ze allemaal voor niets geschreven), het geven van alle reacties en stellen van allerlei vragen. Ik hoop dat ik er geen vergeten ben te antwoorden...

Ik heb een kleine selectie gemaakt van de honderden foto's die ik gemaakt heb. Je kunt ze bekijken op:
http://www.xs4all.nl/~rubenkru/klaipeda/website/index.html
Bij de laatste twee foto's ontbreekt de omschrijving. Die zijn gemaakt in Hong Kong.

Tot slot nog excuses voor alle typ en taalfouten.


---------------

Even een kleine toevoeging. Op veler verzoek nog een aantal extra foto's, o.a. van mijn hut, de bbq en mijzelf.

  • 16 Juli 2008 - 17:13

    Michiel:

    de foto's zijn erg mooi, de rest kijk ik wel n keer op je computer.. heb iedere keer weer genoten van je uitgebreide verhalen die je op je site gezet hebt. hopelijk doe je dat tijdens je volgende stage weer!

  • 16 Juli 2008 - 17:35

    Atty:

    Hoi Yorick,

    Welkom thuis op Hollandse bodem. Het was leuk om al je verhalen te lezen. Nu even uitrusten en dan op naar het volgende avontuur? Geniet ervan en tot ziens op de repetitie na de vakantie,

    groetjes Atty

  • 16 Juli 2008 - 22:10

    Ralph:

    Jou echte fans deden om 6 uur mee op nuchtere maag aan een pilsie op schiphol.

    Inmiddels hebben we al een aantal pilsies ingehaald, velen zullen volgen.

  • 17 Juli 2008 - 08:00

    Irene:

    Hoi Yorick.

    Welkom Thuis en geniet lekker samen met Marieke van een heerlijke verdiende vakantie.
    De foto zijn fantastisch mooi.
    We spreken je na de vakantie .
    Liefs vanuit een heerlijk warm Krk 30gr
    Theo en Irene

  • 19 Juli 2008 - 20:33

    Rob En Jitske:

    Hoi Yorick,
    Welkom Thuis!Bedankt voor je reisverhalen.
    Mooie foto's,heb je ook foto's kunnen maken van de dolfijnen die je bent tegengekomen? Geniet maar van een welverdiende vakantie met Marieke!

  • 21 Juli 2008 - 09:41

    C De Snaijer:

    Na wat googlen kwam ik op je weblog terecht. Je verhalen waren leuk om te lezen. De planning is dat ik 7 augustus in Kaohsiung opstap a/b van de Maersk Klaipeda, ook als stagair.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 107550

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: