Straat Taiwan, ter hoogte van Kaohsiung - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Yorick - WaarBenJij.nu Straat Taiwan, ter hoogte van Kaohsiung - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Yorick - WaarBenJij.nu

Straat Taiwan, ter hoogte van Kaohsiung

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yorick

06 Juli 2008 | Taiwan, Kaohsiung

Straat Taiwan, ter hoogte van Kaohsiung
zondag 6 juli 2008
1110u GMT+8

Wellicht het laatste bericht voordat ik terug ben. Nog 3 dagen te gaan aan boord van deze blokkendoosboot. We hebben in China gigantische vertraging opgelopen. De eerste haven ging goed, de tweede zat potdicht in de mist en stof, dus hebben we eerst moeten ankeren. Toen waren we ook te laat voor de derde haven, dus moesten we daar wachten totdat er een plekje was in de haven. In de vierde haven hetzelfde geintje. Elke dag leken we een dag verder achter op schema te komen. We varen nu met de spreekwoordelijke vlam in de pijp naar Maleisië. De motor vindt het ook wel lekker om weer eens zo hard te draaien. We varen nu met 70% van het maximale vermogen, dat is 45 MegaWatt. Dat is genoeg voor meer dan 10.000 huishoudens. Voor de hoeveelheid brandstof is dit minder efficiënt. We verstoken nu 9000 liter per uur. Van Ningbo (de laatste haven in China) tot Tanjung Pelepas (Maleisië) verstoken we 750.000 liter (normaal 450.000 liter). Grofweg kost dat ritje 400.000 dollar aan brandstof, om nog maar niet te spreken van de 6000 liter smeerolie die we in die paar dagen verbruiken.
Tja, je moet er wat voor overhebben om al die vertragingen goed te maken, zodat we gewoon op tijd naar huis vliegen. We komen nu woensdagochtend om 1000u LT (0400u NL tijd) aan in Tanjung Pelepas. Halverwege de middag worden we door de agent naar het vliegveld in Singapore gebracht.

Verder geniet ik hier nog even van het lekkere weer. Het is zonnig met een graad of 25 op de thermometer. Dinsdagavond gaan we nog even barbecueën bij het zwembad, een leuk 'afscheidsfeestje'. Vandaag heb ik voorlopig voor het laatst wacht gelopen op de brug. De rest van de dag afwisselend m'n takenboek afronden en bakken op de bak (in de zon liggen op het voorschip).
Morgen en overmorgen nog even aan de bak in de machinekamer (gewoon werken). Woensdag misschien nog even achter maken en verders alleen maar m'n koffer inpakken.

164 dagen op de teller, nog 3 te gaan.

Oja Sjoerd, de vlucht duurt 13 uur.

• 06 Juli 2008 - 17:33

Atty:

Hey Yorick,

Heb je geen file maar slecht weer waardoor je tijd verliest. Lekker voor het milieu om de verloren tijd weer proberen in te halen. Geniet nog van de laatste dagen aan boord, en bak ze goed bruin.

groetjes Atty

• 06 Juli 2008 - 20:08

Hans Van Den Berg:

Hoe laat word ik verwacht voor de BBQ?
    Nog iets meebrengen?

Als ik het niet meer haal op tijd, dan alvast een goede thuisreis!

• 07 Juli 2008 - 07:25

Carin Egberts:

hoi Yorick , geniet nog even van je laatste dagen op zee ,een goede reis en tot ziens Carin

• 08 Juli 2008 - 05:10

Ingrid:

Hoi Yorick,

Geniet nog van deze laatste dagen aan boord. Veel plezier op je afscheidsfeestje en we zien je weer over een paar dagen.

Groetjes Ingrid

• 08 Juli 2008 - 08:49

Jitske En Rob.:

Bedankt voor je laatste reisverslag. Het was erg leuk om te lezen over al je belevenissen tijdens je stage.Goede reis naar huis en geniet nog maar even van de tropische temperaturen en je afscheidsbarbeque.

Groetjes, Jitske

• 11 Juli 2008 - 07:48

Irene:

Hoi Yorick,

Vanuit een warm Kroatie 32gr schaduw wensen wij jou een hele fijne terugreis en welkom thuis.
    We hebben enorm genoten van je hele mooie verhalen.
    Geweldig zoals jij kan schrijven.

Liefs Theo en Irene