Tyfoon - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Yorick - WaarBenJij.nu Tyfoon - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Yorick - WaarBenJij.nu

Tyfoon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yorick

25 Juni 2008 | Japan, Yokohama

Yokohama
Woensdag 25 juni 2008
2000u (GMT+9)

Vanmorgen zijn we in Yokohama aanbeland. Leuk om weer eens land te zien, want dat is alweer bijna twee weken geleden.

Misschien is het in Nederland ook wel op het nieuws geweest: de tyfoon (storm/orkaan) die over de Filipijnen geraasd heeft. We zitten weliswaar een eind van de Filipijnen vandaan, maar de tyfoon is ook verder getrokken. Als de tyfoon zijn weg volgt zoals die voorspeld is gaat alles goed. We blijven dan 150-200 mijl van de storm vandaan, wat zeker niet ongemerkt voorbij zal gaan. 150 mijl is volgens de kapitein nog te doen, als die afstand minder lijkt te worden blijven we in de haven of varen we eerst een stuk terug de oceaan op. In verband hiermee hebben we eergisteren gevraagd of we eerder in Yokohama mochten komen en of we zeker niet later dan de geplande tijd kunnen vertrekken. We mochten 2 uur eerder komen en gaan bijna 4 uur eerder weg. Ondanks deze meevaller gaan we straks vol gas de reis naar China beginnen. Puur om maar bij die storm uit de buurt te blijven.
De kapitein weet overigens zeer goed waar hij mee bezig is, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt. Waarschijnlijk blijft het dus bij flinke golven, dan schommelen we lekker. Dat vind ik niet zo vervelend, 's nachts zelfs wel lekker. Daar is heerlijk slapen, al is het in de stabiele zijligging.

Met alle tijdsverschillen is het voorlopig even gedaan. Morgen gaat de klok nog één uur achteruit. Het wennen aan de tijd is richting het westen wel te doen. Steeds vroeger slapen en vroeger opstaan. Het is zelfs een paar keer voorgekomen dat ik om 6 uur 's ochtends al zo wakker was dat ik alvast aan mn takenboek ging werken. Ik hoefde toch pas om 8 uur in de machinekamer te verschijnen. Het nadeel is natuurlijk dat ik 's avonds snel moe ben.

Oja, zo'n verzwaarde tennisbal is inderdaad een 'keesje'.

• 26 Juni 2008 - 10:34

Ingrid:

Hoi Yorick

Hopelijk blijft het bij flinke golven. Het zal wel weer wennen zijn als je weer thuis in je eigen bed ligt. Toch maar een waterbed kopen dan.
    Veel succes nog deze laatste weken.

Groetjes
    Ingrid

• 26 Juni 2008 - 15:22

Atty:

Hey Yorick

Jij wordt zeker niet snel zeeziek, of krijgen jullie daar medicijnen voor/tegen. De kapitein zorgt ervoor dat jullie uit de buurt blijven, maar hoeveel is 150 mijl in meters? Geniet er nog van deze laatste weken. Ga je daarna nog op vakantie?

groetjes Atty

• 26 Juni 2008 - 17:46

Rob En Jitske:

Hoi Yorick,
    Hopelijk blijft het bij woelige baren! Succes met de laatste loodjes van je stage. Het zal wel weer even wennen zijn op de vaste wal maar dat zal vast wel lukken want Marieke komt toch ook thuis rond die tijd?
    Groetjes, Rob en Jitske.