Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yorick

27 Januari 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zo, hier dan eindelijk het eerste berichtje vanaf de Maersk Klaipeda. Laat ik
bij het begin beginnen. Het inchecken en dergelijke verliep allemaal prima. De
vlucht was ook prima, alleen de douane in LA was minder vriendelijk. Bij de
paspoortcontrole werd ik apart gezet. Nouja apart, tussen de vluchtelingen en
enkele anderen zonder retourticket. Na daar twee uur gezeten te hebben werd ik
eindelijk geholpen en kon ik zonder veel moeite het vliegveld verlaten. Waarom
ik niet direct door mocht lopen is onbekend. Drie uur na de geplande
landingstijd zaten we in de auto van de agent, die ons naar het hotel bracht.
Het hotel was bijzonder luxe. Een tweepersoons bed, grote badkamer met ligbad
enz. Gelukkig betaalt Maersk alles.
De volgende ochtend werden we naar het schip gebracht. Leuk om te zien hoe alles
er in het echt uit ziet. Alles is gigantisch groot. Iedereen was nog druk bezig
met werkzaamheden dus ik heb ’s middags rondgezworven door de machinekamer. Een
hoop van de onderdelen waren te herkennen, maar ik heb ook gezien dat er nog een
hoop te leren valt. Maargoed daar heb ik nog 5 maanden de tijd voor.
Inmiddels zijn we op weg naar Vancouver. Vannacht werd ik om 0400u uit m’n bed
gebeld, met de mededeling dat ik op de brug moest komen omdat we bijna gingen
vertrekken. Tot 1000u heb ik op de brug gestaan.
Tot nu toe bevalt het goed hier. Gelukkig maar, want er staat nog een hoop te
gebeuren.


Groeten,

Yorick

  • 27 Januari 2008 - 09:49

    Ralph:

    wat een rot douane.. tussen de vluchtelingen is niet zo ideaal haha ;)

    Leuk van je te horen !

    Goede reis

  • 27 Januari 2008 - 09:50

    Patty:

    Wat ontzettend super allemaal ! Maak er een super stage van!
    Ook ik zal je de komende tijd goed gaan volgen.

    Liefs, Patty.

  • 27 Januari 2008 - 09:51

    Mama:

    He boef, fijn van je te horen! Waarom pikten ze jou er nou uit!!
    goede reis en geniet, ondanks de drukte.
    Mam

  • 27 Januari 2008 - 10:07

    Bert:

    Yorick,

    Leuk van je te horen, we zaten er op te wachten. Dat de douane jou er nu net uitpikt is toch niet zo vreemd? Marieke heeft jou er nl. ook een keer ergens uitgepikt!

    Ik zou zeggen geniet van deze leerzame tijd.

    Groetjes Bert & Co.

  • 27 Januari 2008 - 10:43

    Vivian:

    Broertjee!
    jaa hoor jij bent weer de pineut :O suc6 met alles daarzo op het gigantische schip:)kusjee je zusjee

  • 27 Januari 2008 - 11:20

    Niels:

    Hey Yorick

    Nog heel veel plezier he op dat schip!!
    En we blijven je volgen hoor net zoals me nichtje marieke die gaan we ook volgen!!

    Groetjes Niels

  • 27 Januari 2008 - 11:24

    Atty:

    Heb je je zo verdacht gedragen dat ze je er uit pikten, of was je te nerveus vanwege je bootreis. Gelukkig hebben ze je weer laten gaan en kan je aan een nieuw avontuur beginen. Veel succes, ook met het verkennen en alles leren van de machinekamer.

    groetjes Atty

  • 27 Januari 2008 - 11:30

    Opa En Oma Esveld:

    Wat leuk al zo gauw iets van je te horen.
    Je hebt al heel wat spannende uurtjes achter de rug. Geniet van alle nieuwe dingen, en hou je haaks.
    Hartelijke groeten,
    Opa en Oma Esveld

  • 27 Januari 2008 - 12:10

    Els En Fer:

    We krijgen de indruk dat je zwaar onder de indruk was van het schip en de machinekamer. Genoeg items om je in te verdiepen. Veel succes en behouden vaart.

  • 27 Januari 2008 - 17:28

    Papa:

    spannende start Yorick ! Direct op de brug dat is niet verkeerd; 't geeft wel een nieuwe betekenis aan 'Brugpieper' ... en het sterkt mijn trots als vader natuurlijk !
    (Om misverstanden te voorkomen: ik ben trots op al mijn kinderen en hun vriend(in)(n)en maar ze hebben niet allemaal een website waarop ik dat wereldkundig kan maken....)

    Doe voorzichtig en geniet er van !


  • 27 Januari 2008 - 20:35

    Irene:

    Hey Yorick,

    Blij te horen dat ze je hebben laten gaan:-) Stel je voor om daar 5mnd te zitten. Grapje. Maar toppie hoor dat het na de douane allemaal goed is gegaan.
    Geniet lekker en succes.

    Liefs Irene en Theo

  • 28 Januari 2008 - 17:58

    Niek:

    Dag Yorick,

    Waarschijnlijk een verkeerde voorkeur voor eten op het lijstje aangekruist (oliebollen?) en dan ben je daar de pineut.
    Goede reis en mocht je de Vliegende Hollander nog tegenkomen, doe ze dan de groeten.

    Groetjes, Niek.

  • 28 Januari 2008 - 18:18

    Tante Jacolien:

    He,Yorick
    Wat ontzettend dapper dat je dit allemaal
    doet ....tenslotte kan ik nog geen nachtje van huis.....
    Goede vaart enne ik blijf je volgen.
    Jacolien

  • 28 Januari 2008 - 19:00

    Oma Van Den Berg:

    Hoi Yorick,
    Ik heb van mama een kaartje en je route gekregen, zodat ik je goed kan volgen.Ik krijg ook je berichtjes!!Heel leuk!! Heel veel plezier op reis. En veel liefs van
    Oma van den Berg

  • 01 Februari 2008 - 14:50

    Niek:

    Dag Yorick,

    Wat zie ik nu? Hebben jullie een lekke band en moeten jullie 17 februari naar de garage?

    Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 107518

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: