Weer naar China - Reisverslag uit Peking, China van Yorick - WaarBenJij.nu Weer naar China - Reisverslag uit Peking, China van Yorick - WaarBenJij.nu

Weer naar China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yorick

28 Juni 2008 | China, Peking

Zaterdag 28 juni 2008
1100u (GMT+8)

We hebben gelukkig geen last gehad van de grote storm. We varen nu met 21 knopen (39 km/h) richting de meest noordelijk gelegen haven in onze route: Xingang, China. Het is hier mistig maar wel warm, een graad of 23. We hebben niet zo heel veel lading aan dek staan dus ik kan mooi naar buiten kijken. Ben benieuwd of dat na vertrek Xingang nog steeds kan. Aan het eind van de middag hopen we daar voor de kant te liggen. Morgenochtend vertrekken we alweer, op weg naar Qingdao. Daar komen we maandagmiddag aan en vertrekken we dinsdagochtend weer. Tussen woensdagnacht en woensdagavond liggen we in Shanghai. Van donderdagochtend tot donderdagavond liggen we in Ningbo. Dan keert voor vier dagen de rust terug. Dinsdagmiddag komen we aan in Tanjung Pelepas (Maleisië).
Vanmorgen zijn de vluchtgegevens voor de bemanningswisseling in Tanjung Pelepas binnen gekomen. Ik vlieg samen met de MO4 en MO1 op woensdag 9 juli 2250 lokale tijd (1650u NL tijd) vanuit Singapore naar Schiphol met de 13 uur durende vlucht KL838. Als alles volgens plan gaat komen we donderdag 10 juli om 0550 NL tijd aan op Schiphol. Gelukkig vliegen we wel rechtstreeks. Over een uurtje duurt het nog precies 12 dagen voordat ik thuis ben. Inmiddels staan er 156 vaardagen op de teller.

Gr. Yorick

• 28 Juni 2008 - 08:51

Atty:

Hey Yorick,

Dat is nog even een drukke tijd voor je. Je stage zit er bijna op. Dat zal dan wel weer even wennen zijn op het vaste land, daar heb je geen zeebenen nodig.

groetjes Atty

• 28 Juni 2008 - 14:39

Irene:

Hoi Yorick,

Gelukkig hebben jullie geen last gehad . Moet je ook maar niet aan denken he. Zo,n Tyfoon.
    Maar geniet nog van je laatste stagedagen aan boord. Zal best weer wennen zijn als je weer thuis bent.
    Als jij thuis komt dan zijn wij in Kroatie.
    Maar we horen wel graag je verhalen als we weer thuis zijn. Nieuwsgierig naar je foto's zijn we ook .
    Tot dan.

Liefs Theo en Irene

• 28 Juni 2008 - 16:32

Ralph:

Hee Piet Piraat, leuk al die berichtjes!

Wel beroerde tijd om te landen zeg, ik heb die dag een tentamen.. Dus moet nog ff kijken of ik je op kom wachten op schiphol met je fanclub haha.

Goeie vaart nog!

Schip Ahoy.

• 28 Juni 2008 - 17:20

Papa:

COUNT DOWN - het aftellen is begonnen, ondanks je zeer enthousiaste berichten - en wij tellen met je mee - hou je haaks
    groetjes,

Papa

• 29 Juni 2008 - 13:15

Ingrid:

Hoi Yorick,

Nog maar 12 dagen, dat gaat inderdaad heel snel. Kunnen we je nog herkennen op Schiphol?
    Veel plezier nog.

Groetjes Ingrid

• 29 Juni 2008 - 14:29

Oma Van Den Berg:

Nou, die storm is bij ons geweest!! Met hagelstenen als pingpongballen!!
    Goede reis, ik zal blij zijn als je straks weer terug bent.
    Liefs, Oma

• 03 Juli 2008 - 00:01

Jitske:

Hoi Yorick,
    Geniet nog van de laatste vaaruurtjes van deze stage. En een goede reis naar huis!Ben benieuwd naar je foto's en je persoonlijke verhalen.Maar geniet eerst maar van je weerzien van Marieke en je familie.

• 03 Juli 2008 - 10:04

Sjoerd:

Heey Yorick,

Nog maar een paar dagen op het schip dan mag je weer naar huis.
    Maar ik had ff een vraagje hoelang duurt je vliegreis.
    Tot gauw.:)

Groetjes Sjoerd