Sokken te koop - Reisverslag uit Yonago, Japan van Yorick - WaarBenJij.nu Sokken te koop - Reisverslag uit Yonago, Japan van Yorick - WaarBenJij.nu

Sokken te koop

Blijf op de hoogte en volg Yorick

01 September 2012 | Japan, Yonago

Busan, Zuid-Korea
Zaterdag 1 september 2012
1200u GMT+9

Sokken te koop

Afgelopen week raasde orkaan ‘Bolaven’ over Korea. Voor onze
veiligheid hebben wij die tijd doorgebracht ten noorden van Japan.
Alsnog kregen we flink wat slecht weer te voorduren. Het schip kreeg
het aardig voor zijn kiezen om de hoge golven en harde wind te
trotseren. Gelukkig hebben we de storm zonder ongelukken en schade
weten te doorstaan. Inmiddels liggen we weer achter de spijker op de
ankerplaats van Busan.

Het is lange tijd onduidelijk gebleven wanneer ik naar huis zou komen,
maar vanmorgen kwamen dan toch mijn vluchtgegevens. Zondagavond
verwacht ik weer thuis te zijn. Morgenochtend moet ik al vroeg op het
vliegveld zijn, dus de nacht breng ik door in een hotel.

Eerder deze week was het weer tijd om een wasje te draaien. In de
middagpauze zag ik dat de wasmachine vrij was, dus ik greep mijn kans.
Na het werk kwam ik weer de wasruimte binnen en zag dat mijn was
alweer door iemand in de droger gedaan was. Zo werkt dat op een schip:
is de wasmachine klaar maar nog vol, dan doe je die was in de droger.
Echter was diegene nu zo slim geweest om de droger op frituurstand te
zetten, en dan ook nog op een veel te lang programma. Mijn sokken zijn
nu dus 4 maten kleiner.
Gelukkig heeft dat ook voordelen. Sokken van maat 41 nemen veel minder
ruimte in dan die van maat 45. Scheelt een heleboel ruimte in mijn
koffer.

Vanmiddag krijg ik dan eindelijk de kans om het schip te bekijken
vanuit het mooiste aanzicht. Varend in een klein bootje richting de
vaste wal, het schip langzaam kleiner zien worden, totdat ze
uiteindelijk uit het zicht verdwijnt…

Vakantie!

  • 01 September 2012 - 07:23

    Niek:

    Hallo Yorick ,

    Helaas, ik heb maat 42, aan mij raak je die sokken niet kwijt. Maar hebben je collega's geen interesse? Ik had begrepen dat die wat kleiner zijn en dus waarschijnlijk ook kleinere voeten hebben :-)
    Tot het volgende week!

    Groetjes, Niek.

  • 01 September 2012 - 13:03

    Cor Lindgreen:

    Hallo Yorick,
    Ik wens je een goede vliegreis back home en een prettige vacantie in het vaderland.Ongetwijfeld heb je dan ook gelegenheid om bij een middenstander ter plaatse weer sokken van de juiste maat aan te schaffen.
    Hartelijke groeten,
    Cor Lindgreen

  • 02 September 2012 - 14:18

    Atty:

    Hey Yorick,

    Een goede terugreis en dat het vliegen rustig verloopt. Geen orkanen of ander slecht weer. Succes met het zoeken naar de juiste maat sokken.

    groetjes Atty

  • 03 September 2012 - 20:33

    OMA EN JACOLIEN:

    Wat een verhaal weer Yorick,
    We wensen je een SUPER LEUKE ONTSPANNEN TIJD TOE.....
    Hartelijke groeten van Oma en Jacolien bij ons staat de koffie voor je klaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Yonago

6

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Sokken te koop

26 Augustus 2012

Vluchtgegevens

14 Augustus 2012

Gehecht geraakt

01 Augustus 2012

De laatste ronde

22 Juli 2012

Hollands weer
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 107479

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: