De laatste ronde - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Yorick - WaarBenJij.nu De laatste ronde - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Yorick - WaarBenJij.nu

De laatste ronde

Blijf op de hoogte en volg Yorick

01 Augustus 2012 | Filipijnen, Manilla

Een dag voor aankomst in Pusan heb ik de wacht in de machinekamer. Gedurende de ochtend struin ik door de machinekamer en werp ik een uitgebreide blik op alle werktuigen. Waar nodig registreer ik proceswaarden, voornamelijk temperaturen en drukken. Traditiegetrouw zijn als laatste de ‘thrusters’ aan de beurt, de ‘buitenboordmotoren’ die het schip vooruit bewegen. Zorgenkindjes die minimaal twee maal daags een uitgebreid onderzoek ondergaan. We houden een grote lijst met proceswaarden bij, om problemen snel te detecteren. Een boel schrijfwerk.
Tegen het eind van de middag loop ik nogmaals overal langs, om te kijken hoe alles de dag heeft doorstaan. ’s Avonds, vlak voor het slapen gaan, kijk ik alles weer grondig na. Ook de thrusters zijn weer aan de beurt. Alles lijkt prima in orde. Ik wens alle werktuigen een goede nacht toe. Nouja, eigenlijk wens ik daarmee mezelf een goede nacht toe. Ontevreden werktuigen geven ’s nachts alarm. Daar houd ik niet van, de nacht is er om te slapen. Anders had ik wel stuurman geworden.
Een doorsnee dag ‘de wacht’, maar toch is het wel apart om de laatste (zee)wachtronde van de reis te lopen. Helemaal apart, aangezien ik nog een maand te gaan heb. Het schip is in ieder geval alvast aangekomen in mijn afloshaven. Nu mijn aflosser nog…


  • 01 Augustus 2012 - 19:22

    Atty:

    Hoi Yorick,

    Dat is vast wel een lekker gevoel, om na de inspectie ronde's rustig te kunnen gaan slapen. Nu afwachten wanneer je terug mag reizen naar huis? En wat gebeurt er als er geen aflosser komt? Dan nog maar ff doorvaren. Goede reis,

    groetjes Atty

  • 01 Augustus 2012 - 22:22

    Jacolien:

    Hallo Yorick,

    Wat een verhaal weer zeg....hopelijk kan je wel lekker slapen....
    Hier is het erg benauwd weer dus vannacht zweten....ha,ha,ha
    De foto is ook prachtig genomen.....
    Hartelijke groeten jacolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

6

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Sokken te koop

26 Augustus 2012

Vluchtgegevens

14 Augustus 2012

Gehecht geraakt

01 Augustus 2012

De laatste ronde

22 Juli 2012

Hollands weer
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 107496

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: