Gehecht geraakt - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Yorick - WaarBenJij.nu Gehecht geraakt - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Yorick - WaarBenJij.nu

Gehecht geraakt

Blijf op de hoogte en volg Yorick

14 Augustus 2012 | Zuid-Korea, Busan

Busan, Zuid-Korea
Dinsdag 14 augustus 2012
2200u GMT+9

Gehecht geraakt

We liggen nog steeds rustig ten anker voor de kust van Zuid-Korea, bij de stad Busan. Zondag’s genieten we van onze vrije tijd en gaan we de wal op. Een bootje haalt ons ’s ochtends op bij het schip en brengt ons ’s avonds terug.
We besluiten om, net als vorige week, naar het strand te gaan. Deze keer gaan we naar Haeundae beach.
Iedere paar honderd meter kustlijn heeft zijn eigen uitbater. Het hele strand staat vol geplant met huurparasols, stuk voor stuk uitgelijnd met Koreaanse precisie. Iedere uitbater heeft een andere ‘parasolsponsor’. Alle Koreaanse auto- en biermerken zijn vertegenwoordigd.
Voor 10.000 lokale flappen, ongeveer 6 euro, huren we voor de hele dag een parasol. Als een van de weinigen huren wij geen grote gele zwemband. In het water heeft iedereen, of ieder groepje zo’n zwemband. Waarschijnlijk zijn wij de enige met een zwemdiploma.

In het begin van de middag krijgen we trek. Gemiddeld komt er iedere 2 minuten een verkoper langs met gebakken kippenpoten en een koeltas vol vloeibare versnaperingen. Dat gaat er wel in. Daarna voor de zoveelste keer zwemmen.
Ik stap op iets scherps en voel dat mijn voet open ligt. Er lijkt een stuk staal op de bodem te liggen. Ik duik er naartoe om het op te rapen, maar dat levert direct een diepe snee in mijn vinger op. Ik werp nog een blik op mijn voet en zie dat de snee toch wel erg diep is. Hoog tijd om de strandwacht met een bezoekje te verblijden.
Een Koreaanse schone treedt op als tolk. Mijn Koreaans laat nogal te wensen over en de Engelse vocabulaire van de standwachten was kleiner dan het gat in mijn voet. De strandwachten spoelen vakkundig de restanten strand onder de loshangende lap vel vandaan. Even later word ik, onder begeleiding van een collega, met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Aldaar worden vakkundig de lappen vel bij elkaar gebonden met vislijn. Dat kostte best even tijd, maar dat kon ik toen ik eenmaal weer aan boord was wel begrijpen. Toen zag ik dat er negen hechtingen in zaten.
Voorlopig hink ik als Manke Nelis door het schip. Volgende week mogen de hechtingen eruit. Over drie weken mag ik naar huis.

Groetjes,

Yorick

  • 15 Augustus 2012 - 16:23

    Elzemieke:

    Leuk verslag weer! Maar wat dat betreft is het toch veiliger om in de Vinkeveense Plassen te gaan zwemmen ;)

    Succes nog en beterschap!

    Groetjes,

    Elzemieke

  • 15 Augustus 2012 - 19:49

    Atty:

    Hoi Yorick,

    Misschien een volgende keer toch maar zwemschoenen aan doen? Sterkte.

    groetjes Atty

  • 15 Augustus 2012 - 20:57

    Cor Lindgreen:

    Hallo Yorick,
    Dat was dus een leuk dagje strand.Je voet is dus keurig verzorgd,maar je hand was toch ook BESCHADIGD? Enfin je hebt nu ervaring met Koreaanse ziekenhuizen.Wel link zulke scherpe metalen op de zeebodem.Voor hetzelfde geld ligt er munitie.Jij maakt in ieder geval wel het nodige mee op je reizen.Heb je nu aan boord een week ziekenverlof?Of met je hinkend het dek op en neer?Ik wens je van harte spoedig herstel.
    Hartelijke groeten.
    Cor Lindgreen

  • 15 Augustus 2012 - 22:16

    Oma Kruiswijk En Jacolien:

    Hey Yorick,

    Wauw, wat een verhaal zeg.....gelukkig ben je goed verzorgd....en we hopen op een VOORSPOEDIG HERSTEL....
    Zit je hand ook in het verband??/????????????????
    Of is dat meegevallen....en wat was het uiteindelijk en is het weggehaald of is dat niet mogelijk?????
    Anders moeten ze er wel voor zorgen dat een ander ook niet gewond gaat raken....
    Moest je op een brancard?????
    Of kon en mocht je zitten met je been omhoog......
    Werd je verdoofd met het hechten of moest je je tanden op elkaar doen.....
    OMA EN IKKE WENSEN JE EEN HEEL VOORSPOEDIGE REIS VERDER TOE ...
    HARTELIJKE GROETEN OMA EN JACOLIEN

  • 17 Augustus 2012 - 11:26

    Jan R:

    Wat een verhaal. Uiteraard Beterschap gewenst. En ondanks die vervelende omstandigheden dan toch nog het verslag met goede humor weten te larderen! Chapeau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Busan

6

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Sokken te koop

26 Augustus 2012

Vluchtgegevens

14 Augustus 2012

Gehecht geraakt

01 Augustus 2012

De laatste ronde

22 Juli 2012

Hollands weer
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 107420

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: