Gifpillen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yorick - WaarBenJij.nu Gifpillen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yorick - WaarBenJij.nu

Gifpillen

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

04 Juli 2012 | Singapore, Singapore

Singapore, Singapore
Woensdag 4 juli 2012
1945u (GMT+7)

Gifpillen

Met slechts drie dagen vertraging (ligplaats bezet) zijn we donderdagavond voor de kant gegaan in Batam. Van de vier dagen die gepland stonden om het dek leeg te ruimen, blijken er slechts twee nodig. Gewapend met 32 lastransformatoren, vele gasflessen en een stapel slijptollen had dit leger aan werklui slechts 24 uur nodig om al het staal (ondersteuning van de vorige lading) van dek te branden. Met branders op gas en zuurstof wordt zo veel mogelijk staal los gebrand. De restjes die dan nog op het dek blijven zitten worden weg gegutst: tegen de koolstofelektrodes en 400 ampère blijkt geen staal bestand.
Ondertussen liggen we weer op de ankerplaats in Singapore en tellen we de dagen af tot het moment dat we mogen stoppen met de malariapillen. Aan de overkant van de sloot (Batam, Indonesië) is het malariagebied, hier in Singapore niet. Tegenover de vele bijwerkingen staat dat, wanneer je gestoken wordt door een malariamug, je misschien geen malaria krijgt…

Vooralsnog ziet de komende reis er ladingloos uit. In de loop van volgende week vertrekken we richting Korea. Waarschijnlijk vlieg ik dan begin september vanuit Korea naar huis.

Het is nog altijd lekker warm in deze regio. Vorige week heb ik de thermometer in de separatorkamer op 51 graden zien staan. Helaas moest ik toevallig twee dagen in die ruimte werken. Inmiddels is de temperatuur gedaald tot rond de 40 graden.

Bijgaand nog een foto van de skyline van Singapore, met een merkwaardige ‘stadstuin’ bovenop drie wolkenkrabbers en het bekende reuzenrad.

• 04 Juli 2012 - 16:28

Atty :

Hoi Yorick,

Raak maar niet verslaafd aan de pillen.
    Aardig kunstwerk, lijkt wel een uit de kluiten gegroeide bank.

groetjes Atty

• 10 Juli 2012 - 20:09

Niek:

Hoi Yorick,
    Weet je zeker dat dit Singapore is, lijkt meer op Stonehenge tijdens een kermis.
    En welke malariapillen heb je, paludrine of lariam? Dat laatste is echt rotzooi. En dan durfde die apotheker nog met droge ogen te beweren dat het een genotsmiddels was. Hij had die rommel overduidelijk nooit op.
    Kortom, ik wat je lijdt met die gifpillen. Sterkte :-)

Groetjes,
    Niek