De laatste mijlen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu De laatste mijlen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

12 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Golf van Mexico
Zondag 11 maart 2012
2000u GMT-5

Sinds gisteren varen we in de Golf van Mexico. We varen zo langzaam als
redelijkerwijs mogelijk is en alsnog komen we te vroeg aan in Pascagoula.
Morgen zetten we de schroeven stil en dan is het aan de wind en de stroom om te bepalen waar we heen gaan. Waarschijnlijk komen we niet ver, maar dat is dan ook de bedoeling. Een kleine dag later varen we weer verder.
Woensdagochtend moeten we aankomen. Een kleine week later, op dinsdag, staat de nieuwe lading aan dek en moeten we weer klaar zijn voor vertrek. Maar het zou natuurlijk wat langer kunnen duren…

Het weer is hier prima. Bijna iedere dag kunnen we na het werk van de zon
genieten op het voordek. Tijdens het werk geniet ik van de afwezigheid van
de zon, die schijnt in de machine- kamer immers niet. Desondanks stijgt de temperatuur in de machinekamer naar de 40 graden. In de separator- kamer is het altijd nóg wat warmer. Laat ik nou net de gelukkige geweest zijn die daar twee dagen mocht doorbrengen.

Vandaag heb ik weer lekker kunnen genieten van een vrije zondag. Lekker
uitslapen, koffie met gebak, lekker buiten zitten, een 4-gangen lunch, weer buiten zitten en dolfijntjes kijken (was helaas weer te laat met mijn camera), onbeperkt kroketten eten en dan buiten uitbuiken. Uitgerust de nieuwe week in…

Groetjes,
Yorick

• 12 Maart 2012 - 08:35

Atty:

Hey Yorick,

Wat geweldig, een eigen sauna tot je beschikking.
    Heerlijk rustig dobberen, geen stress. Geniet ervan. Deze week is het hier ook aardig weer, de zon is lekker aanwezig.

groetjes Atty