Apenkooien - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Yorick - WaarBenJij.nu Apenkooien - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Yorick - WaarBenJij.nu

Apenkooien

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

27 Januari 2012 | Spanje, Vigo

Vigo, Spanje

Donderdag 26 januari 2012
1930u GMT+1

Apenkooien

Sinds gistermiddag liggen we achter de spijker in de haven van Vigo in
Spanje. Er is slecht weer op komst in de Golf van Biskaje. Op zich niet zo'n verrassing, want in de Golf van Biskaje is het altijd slecht weer. We
wachten hier nog even totdat het ergste achter de rug is en varen dan volle kracht richting Rotterdam.

'Slecht weer' is trouwens ook maar relatief. Als we geen lading bij ons
zouden hebben, hadden we gewoon doorgevaren. Maar, met lading die bijna net zo hoog is als het schip lang is, mogen we niet zo veel slingeren. Anders komen we in de krant.

Volgens de kapitein komen we 2 februari aan in Rotterdam. Volgens mij pas 6 februari, anders gaat het bier aan mijn neus voorbij.

In de machinekamer wordt al een week druk geverfd. Dan hier weer een hoek,
dan daar weer een gang, dan weer een trap. En tegelijkertijd moet er ook
gewerkt worden. Even op en neer lopen door de machinekamer, om een
steeksleutel op te halen bijvoorbeeld, wordt een hele opgave.

Een meter voor de trap hangt een briefje: "Mind you step - wet paint". Voor de onderste tree ligt weer een briefje: "Yellow paint is wet". Op de
linkerhelft van de tweede tree staat met krijt geschreven: "WET -->" om aan
te geven dat de rechterhelft net grijs geverfd is. Weer een tree hoger staat
er op de rechterhelft "<-- WET".
Opletten geblazen dus. Alvorens je ook maar een stap kunt zetten moet je
plannen hoe je die trap moet trotseren. Voor je het weet doe je onbewust mee aan een spelletje twister, wanneer je met je rechtervoet op de tweede tree staat en je merkt dat je linker voet vastplakt in de gele verf van de eerste tree, waardoor je in onbalans raakt en met beide handen naar de leuning grijpt. Laat die nou net wit geverfd zijn. Morgen alles weer opnieuw.

• 28 Januari 2012 - 16:08

Atty:

Hey Yorick,

Zo nu en dan iets verven is dus goed voor de lenigheid van de mens. Nu maar hopen dat je de weddenschap om het bier wint. veel succes,

groetjes Atty

• 29 Januari 2012 - 19:41

Niek:

Hoi Yorick,
    Ik neem aan dat er ook een weddenschap is wie als eerste (of als snelste) de machinekamer kan doorkruisen zonder het verfwerk te beschadigen.

Groetjes,
    Niek