Drugscontrole - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Yorick - WaarBenJij.nu Drugscontrole - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Yorick - WaarBenJij.nu

Drugscontrole

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

25 Juli 2011 | Venezuela, Caracas

Ankerplaats , Venezuela
zondag 24 juli 2011
1910u GMT-4,5

Drugscontrole

Na een reis van 14 dagen kwamen we afgelopen vrijdagavond aan bij zelfde
ankerplaats als waar we nu weer liggen. Gisteren hebben we het beetje
lading gelost dat voor deze haven bestemd was. Het was een opzien- barende haven, voor zover het die naam verdient. Het was een kilometer strand, met haaks daarop twee stalen pieren. Wij lagen aan de grootste pier en die was maar nauwelijks lang genoeg. Dat staal niet zeewater- bestendig is was hier maar al te duidelijk. De pier was echt kuisverrot.
Vlak na aankomst kwam er een pickup truck aanrijden met daarin vier
mannen. Met handen en voetenwerk wist een van die vier mannen onze
wachtsman duidelijk te maken dat hij een machinist wilde spreken. Zodoende
werd ik opgetrommeld. Het bleken duikers te zijn die kwamen contro- leren of er geen pakketten drugs onder het schip vastgemaakt waren. Daarvoor hadden ze mij natuurlijk niet nodig, maar ze stelden het wel op prijs als wij in die tijd even niet aan het roer wilden zitten en geen motor wilden starten.
Na een klein uur gezocht te hebben kwamen ze met lege handen uit het
water.
Voor vertrek had kraan 2 weer de nodige aandacht nodig. Die geeft
regelmatig problemen als hij klaargemaakt moet worden om te gaan varen. Op de een of andere manier weet ik de kraan altijd weer klaar te maken voor zee, maar elke keren komen er storingen bij. Vandaag heb ik de hele middag tekeningen bestudeerd en wat potentiële boosdoeners gelokaliseerd. We gaan
op z’n vroegst morgenavond hier weg dus morgen hebben we mooi de tijd om
de kraan weer aan de praat te krijgen.
De volgende haven ligt aan een rivier. Die rivier heeft anno 2011 nog steeds geen verlichte betonning (boeien) en zodoende mag er niet gevaren worden als het donker is. Als alles vlotjes gaat zijn ze dinsdagmiddag op tijd klaar met laden. Zo niet, dan moeten we nog een dag wachten, want later dan 1500u mogen we niet vertrekken.

De volgende haven is overigens Maracaibo. Daarna nog even langs Cartagene (Colombia) en Puerto Limon in Costa Rica om tot slot in Houston het laatste beetje lading te lossen. Het zal bijna twee weken duren voordat het zover is.
En daarna: de tijd zal het leren…

Groetjes,
Yorick

• 25 Juli 2011 - 15:35

Snuf De Hond:

Kreeg de drugshond ook een duikpak aan?

• 25 Juli 2011 - 15:49

:):

Nee Snuf,
    Daar gebruiken ze een zeehond voor; die heeft geen pak nodig!

• 27 Juli 2011 - 06:49

Lineke Kuiper:

Het was leuk om te lezen wat jullie zoal aan het doen zijn.
    Zijn jullie zelf niet gefouieerd op drugs?
    Het leek me wel spannend! Een heel andere wereld.
    De groeten aan de bemanningsleden m.n. Fred.(ha ha)
    Groeten uit een zonnig Delfzijl

• 28 Juli 2011 - 21:01

Atty:

Hoi yorick,

Het is maar waar je geld voor overhebt, om alles in orde te hebben. In deze haven dus niet. Jij komt in veel havens, je ziet nog eens wat? Of mag je niet altijd van het schip af?

groetjes Atty