Greenpeace soup - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Yorick - WaarBenJij.nu Greenpeace soup - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Yorick - WaarBenJij.nu

Greenpeace soup

Blijf op de hoogte en volg Yorick

25 November 2012 | Zuid-Korea, Busan

Na een avontuurlijke reis naar het schip toe zit ik veilig aan boord. Alweer bijna een maand inmiddels.
Zoals iedere keer tot nu toe, zit ik weer op een (voor mij) nieuw schip. Nieuwe collega's, andere machinekamer, andere reizen, andere gerechten. Het grootste verschil is dat ik gepromoveerd ben tot tweede werktuigkundige. Voorheen was ik wachtwerktuigkundige ofwel derde werktuigkundige.
Aan de nieuwe machinekamer moest ik, vooral in het begin, wel even wennen. Er zijn nog wat kinderziektes, die ook wel eens ‘s nachts de kop op steken. Gelukkig rouleert de wacht over de vijf machinisten, want als je de wacht hebt is de kans zeer groot dat je ‘s nachts een of meerdere keren je kooi (bed) uit moet. Op zo’n moment merk je direct het grote nadeel van dit schip. De controlekamer ligt 132 traptreden lager dan mijn hut. Als je voor zo’n alarm nog diep de machinekamer in moet krijg je nog twee trappen na: 30 treden. Het vervelendste is dat je daarna weer omhoog moet…
Tijdens mijn wacht van afgelopen week had ik een rustige wacht. Ik werd gewekt door mijn wekker en niet door een alarm. Heerlijk. Terwijl ik daar rustig van lag te genieten ging alsnog het alarm. Eenmaal in de controlekamer om te bekijken wat voor alarm het is, komt er een olieman binnen lopen. Duizend maal excuses, want hij was tijdens het schoonmaken met de mouw van zijn overall aan een touwtje blijven hangen. Dat touwtje gebruiken we om alarmen te testen. Loos alarm dus.
Vandaag heb ik weer de wacht. Hopen dat het rustig blijft.
Nu eerst even eten, hopen dat de chef nog wat erwtensoep over heeft van vanmiddag.




Algemene dienstmededeling: door een storing op deze website zijn alle adressen uit de mailinglijst verwijderd. Je ontvangt pas weer een e-mail bij elk nieuw verslag als je je opnieuw inschrijft voor de mailinglijst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Busan

7

Nieuwe reis, nieuw schip

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2013

10 dagen op wintersport

28 Januari 2013

Lower the bucket!

05 December 2012

Hoor wat klopt daar kind’ren

25 November 2012

Greenpeace soup

27 Oktober 2012

Cats and dogs
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 107311

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: