Pakjesavond - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Yorick - WaarBenJij.nu Pakjesavond - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Yorick - WaarBenJij.nu

Pakjesavond

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

03 Juli 2011 | Spanje, Bilbao

Bilbao, Spanje
zondag 3 juli 2011
1815u GMT+1

Pakjesavond

De volgende reis begint steeds concretere vormen aan te nemen. We liggen nu staal te laden in Bilbao, nouja, nu even niet. In het weekend werken ze hier niet en morgen is het ook nog eens een feestdag. Waarschijnlijk zijn ze dinsdag klaar met laden. Dan gaan we verhalen naar een andere kade. Daar staan nog zes treinwagons op ons te wachten. We moeten ook nog lading overnemen van een ander schip. Dat schip is er echter nog niet.
Eind volgende week keren we weer terug naar Leixoes in Portugal. Daar moeten we ook nog het een en ander laden. O.a. wat grote houten kisten.
Dan varen we naar Las Palmas om brandstof te bunkeren. Vanaf daar beginnen we aan de echte oversteek.
Onze eerste tussenstop is Guaranao (Venezuela), dan Cartagena (Colombia), daarna Limon (Costa Rica) en tot slot Houston (USA). Een reis die in totaal grofweg 7500 mijl lang is.

Al maanden kijken we uit naar diverse spullen die we besteld hebben. Dat varieert van reserve onderdelen tot gereedschap (voor de machinekamer) en van verf tot een wasdroger (voor dek). Vrijdag was het dan eindelijk zover. Dozen en kisten vol met spullen werden afgeleverd. Vol verlangen werden de dozen opengemaakt in de hoop aan te treffen wat er op het verlanglijstje stond, oh nee bestelformulier heet dat hier. Ondanks de vreugde is er stiekem ook een beetje teleurstelling, als je tot de ontdekking komt dat niet alle bestellingen (volledig) zijn geleverd.
In ieder geval kunnen de nodige projecten in gang gezet worden. Onder andere nieuwe dekverlichting voor op de kranen en staal voor een platform in de machinekamer.
Daarnaast ontstaan er her en der projecten, omdat er natuurlijk wel eens iets kapot gaat. Morgen staat in het teken van de kranen. Er is een sensor kapot en laat die nou op het bovenste puntje van de kraan zitten. Daarvoor moet ik weer met het ‘bungee-jump-bakje’ de hoogte in.

Groetjes,

Yorick

• 03 Juli 2011 - 20:15

Pa En Ma:

en dat vind jij natuurlijk heel vervelend:) Geniet maar even van het uitzicht! Maar doe voorzichtig.
    Je pa en ma

• 04 Juli 2011 - 15:51

Atty:

Hoi Yorick,

Dat is toch leuk, zo'n pakjesavond maar dan niet van Sinterklaas. Altijd spannend met uitpakken om te zien of al je wensen worden vervuld.
    Succes met het repareren van de sensor in de hoogte. Fijn, als je last hebt van hoogtevrees. Geniet maar van het uitzicht.

groetjes Atty