Het ruime sop - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu Het ruime sop - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu

Het ruime sop

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

13 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

zondag 12 juni 2011
1710u GMT-3

Afgelopen donderdag hebben we duwboot-city, beter bekend als New Orleans,verlaten. Overal langs de oevers van de Mississippi ligt het bezaaid met duwbakken. Rijen dik liggen ze afgemeerd. Binnenvaartschepen en sleepboten
zie je nauwelijks.

Zondagmiddag lagen we al voor anker, vlakbij de kade waar we moesten laden. Woensdagmiddag waren wij uiteindelijk aan de beurt. Ongeveer 12 uur later zat de ruimen vol met ‘graan’. Er bleek maar weer eens hoe ruim het begrip ‘graan’ is. Dit graan lijkt op van alles behalve graan. Het is een korrelig en stoffig goedje dat ruikt naar graan dat maanden geleden al verwerkt had moeten worden. We hebben twee soorten van dit graan aan boord. Het een stinkt nog erger dan het ander. Gelukkig zijn de luiken dicht en is het dek eergisteren schoon geregend, dus de meeste stank is weg.

Bij de monding van de Mississippi zagen we een groot transportschip van de Amerikaanse marine. Dat was uit de bocht gevlogen en zat duidelijk zichtbaar aan de grond. Foutje moet kunnen.

Het is ongeveer 13 dagen naar Portugal. De verwachting is dat we daar de 22e ’s avonds of de 23e vroeg aankomen. Dit is een beetje afhankelijk van het weer. Wat we na Portugal gaan doen blijft gissen. De tijd zal het
leren.

Groetjes,

Yorick

• 13 Juni 2011 - 09:40

Atty:

Hoi Yorick,

Dat is lekker. Moeten de broodbakkers van dat graan lekker brood maken ???? Blij dat ik een eigen bakker heb. Heb ik tenminste lekker vers brood, ook nog aan huis gebracht. Wat een service.
    Denk je mooi op tijd in de haven te zijn, moet je toch nog een aantal dagen geduld hebben. Dat zal niet altijd meevallen. Goede reis naar Portugal.

groetjes Atty

• 18 Juni 2011 - 20:42

Jacolien:

He Yorick,
    Leuk weer wat van je belevenissen te lezen....
    Vandaag heb ik ook gevaren met gehandicapten.....maar lach niet de westeinderplas was te onrustig daar mocht de boot niet op......
    Maar wat jij meemaakt .....goeie reis enne tot portugal dan lezen we vast meer .
    groetjes ook van oma xxxxxjes