Gelige kerst - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yorick - WaarBenJij.nu Gelige kerst - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yorick - WaarBenJij.nu

Gelige kerst

Blijf op de hoogte en volg Yorick

22 December 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Na een korte vlucht komen we aan op het vliegveld van Abu Dhabi. We gaan eerst een nacht het hotel in en de volgende ochtend naar het schip. De chauffeur lijkt zich vereerd te voelen ons naar het schip te mogen brengen. Hij baant zich een weg door de drukte in de stad. Eenmaal de stad uit duurt het nog 1,5 uur voordat we bij de haven van Khalifa zijn, via een 5-baans snelweg midden door de woestijn.
Zodra de afslag 'Khalifa gate 2' in beeld komt realiseert de chauffeur zich dat hij niet weet bij welke gate wij moesten zijn. Twijfelend of hij al dan niet de snelweg af moet rijdt hij recht op de vangrail af die de snelweg en afslag van elkaar scheidt. Hij besluit dan vaart te minderen en op de vluchtstrook van de snelweg te parkeren om zijn baas telefonisch de weg te vragen. Na een reeks telefoontjes blijken we door te moeten naar Gate 1. We komen aan bij de poort, maar mogen het haventerrein niet op, we moeten eerst langs de douane. We rijden naar een douanekantoor en staan een half uur later zonder resultaat weer buiten. Dan maar naar een ander douanekantoor bij de poort en krijgen daar uiteindelijk wel de goede stempels. Op naar de boot..

Nu, bijna 3 weken later, liggen we nog steeds aan dezelfde kade. Het dek is weer ontdaan van al het staal dat de vorige lading heeft gedragen. De casings (drijftorens) staan weer achter op hun plaats. Nog even en we zijn weer klaar om af te zinken. Wanneer dat plaats zal vinden is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk vieren we de kerst gewoon hier in de zandbak.

• 22 December 2013 - 17:56

Cor Lindgreen:

Hi Yorick.
    Je reisverslag gelezen.Het was leuk weer iets van je te horen.Jij gaat Kerst dus in verweggiestan vieren.Zonder kerstboom neem ik aan.(Palmboompje als vervanging?) Ik wens je een goede Kerswt en voor 2014 een succesvol jaar.
    Hartelijke groeten,
    Cor Lindgreen