Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Yorick - WaarBenJij.nu

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Houston

Golf van Mexico
zondag 14 augustus 2011
1700u GMT-5

Houston

Vrijdagavond zijn we vertrokken uit Houston. De lading stalen buizen is
gelost en een nieuwe lading staal geladen. Deze keer hebben we zogenaamde ‘steel billets’ in het ruim liggen. Dat zijn vierkante massieve stalen staven. Verder hebben we nog wat kraan onderdelen bij ons. Dit alles gaan we dinsdag en woensdag lossen in Puerto Cortes, Honduras.

In Puerto Cortes laden we 10.000 ton zinkconcentraat, bestemd voor
Antwerpen. Tot zover hetgeen dat zeker is. Er is nog 2000 ton laadvermogen over, dus er is best kans dat we nog ergens wat beetjes lading op moeten pikken.
Als we vanuit Honduras rechtstreeks naar Antwerpen varen, verwacht ik dat
we daar het eerste weekend van september aankomen.

Ondanks dat het weer in Nederland misschien niet zo zomers is, hoef je
niet jaloers te zijn op het weer bij ons. Overdag was het in Houston al
gauw 35 graden. Dat is weer een beetje te veel van het goede. In de
machinekamer komt daar al gauw een graad of 5 bij.

In Houston ben ik nog even de wal op geweest. Heb daar een eenvoudige
hangmat gekocht. Het is best lekker om ’s avonds, als de zon al wat lager
staat, even op het voordek in die hangmat te liggen.

In Honduras gaan de leerlingen van boord. Die zitten nu bijna een jaar aan boord, dus het is hoog tijd dat ze weer richting Jakarta vliegen. Voor ons is dat wel jammer, want dan zijn we toch ineens met twee man minder. (één voor dek, één voor de machinekamer) In de machinekamer zijn we dan nog maar met z’n tweeën.

@ Rob: We zorgen er altijd met z’n allen voor dat het schip vaart.
Iedereen heeft daarbij zijn eigen taken. Ik zorg er in dit geval voor dat de ketel niet meer rookt en sowieso probeer ik enige vorm van vervuiling te voorkomen. Als er roet aan dek ligt zorgt de bootsman er samen met de matrozen voor dat het wordt opgeruimd. Als het in de machinekamer smerig is ruim ik dat trouwens zelf op.

Groetjes,
Yorick

• 15 Augustus 2011 - 08:06

Atty:

Hoi Yorick,

Na de gedane arbeid is het vast lekker om te luieren in een hangmat. Die kun je vast niet laten hangen, is natuurlijk steeds bezet als je zelf wilt liggen. Geniet ervan.

groetjes Atty