Weer op weg - Reisverslag uit Baie-Comeau, Canada van Yorick - WaarBenJij.nu Weer op weg - Reisverslag uit Baie-Comeau, Canada van Yorick - WaarBenJij.nu

Weer op weg

Door: Yorick

Blijf op de hoogte en volg Yorick

17 Mei 2011 | Canada, Baie-Comeau

Baie Comeau, Canada
Dinsdag 17 mei ’11
1840u GMT-4

Weer op weg

Gisteren ben ik verhuisd van de woonboot naar een werkboot. Ditmaal is de
Onego Houston mijn werkboot. Net als tot nu toe iedere keer het geval was,
begon ook deze keer de reis op Schiphol. Eerst een vlucht naar “de stad
van de liefde” (het humeur van het luchthavenpersoneel deed mij vermoeden
dat ik heel ergens anders terecht gekomen was). Doordat de Belgen hun
luchtruim voor schietoefeningen nodig hadden moesten we omvliegen en zo
ontstond de eerste vertraging. De overstaptijd was gelukkig voldoende dus
ik zat netje op tijd klaar voor de tweede vlucht, naar Montreal in Canada.
Helaas hadden we wind tegen dus ook hier kwamen we een half uur later aan
dan gepland. Daar zou dan 5 kwartier overblijven om in de rij te gaan
staan bij de douane, immigratie, koffers afhalen, inchecken, koffers
afgeven, beveiliging en (joepie, ik ben degene die bij wijze van proef ook
nog even plaats mag nemen in) de bodyscan. Dan nog even zoeken naar de
juiste gate om te horen te krijgen dat de vlucht een half uur vertraagd
is. Wegens onvoorzien onderhoud werd die vertraging als maar groter.
Uiteindelijk mochten we met twee uur vertraging plaatsnemen in het
vliegtuigje. Dat vliegtuigje maakte nog even een tussenstop op een
vliegveldje vlakbij. De eindbestemming was toen al niet ver meer. Van het
ene vliegveld naar het andere vliegveld was namelijk maar 10 minuten
vliegen.
Onze taxi had inmiddels natuurlijk ook de benen genomen, maar na een paar
telefoontjes met de agent en de nodige keren gapen stond de taxi voor de
deur en konden we naar het schip. Tegen 2200u lokale tijd (0400u NL tijd)
waren we bij het schip. Te laat voor een overdracht en hoog tijd om te
gaan slapen.

Vanmorgen was het tijd om het schip te gaan verkennen. Zo op het eerste
gezicht ziet alles er best goed uit, ondanks dat dit schip in China
gebouwd is. Aan onnauwkeurigheid van het plaatwerk te zien, is het wel
overduidelijk dat dit schip uit China komt. Qua machinekamerontwerp en
-uitrusting is wel te zien dat het schip in Nederland is ontworpen.
Mijn hut ziet er goed uit. In tegenstelling tot veel andere schepen, zijn
hier de hutten kort en breed. Er zitten twee grote ramen aan de voorkant
en een aan de zijkant. Aan stuurboord staat mijn kooi (bed, een
hoogslapende twijfelaar), met daarnaast een groot bureau, uitgerust met
TV, stereo-installatie en koelkast. Aan bakboord is de douche/toilet en
een grote hoekbank.
Dit schip is uitgerust met satelliettelevisie en –internet, maar helaas
werkt dat alleen in en rond Europa, dus we doen nog even zonder.

Langzaamaan wordt het schip beladen met, wat ik begrepen heb, oude anodes.
Het lijkt erop dat we donderdag pas vertrekken. De volgende haven is in
Lake Charles. Dat ligt bij de Golf van Mexico, tussen Houston en New
Orleans.

Ik zal weer proberen om, net als bij mijn vorige reis, ieder weekend een
stukje te schrijven. Aan het begin van de daarop volgende week zal dat dan
hier te lezen zijn.

Groeten uit Canada,

Yorick

  • 18 Mei 2011 - 06:39

    Bert Esveld:

    Hallo Yorick,

    Leuk verhaal heb je weer geschreven. Wel een lange reis maar gelukkig goed aangekomen.

    Groetjes en werk ze.

    Bert.

  • 18 Mei 2011 - 11:50

    Marieke:

    Heej lieverd,

    Fijn wat van je te horen. Ik had je al gemaild, maar ik wil je via deze weg een hele goede reis wensen.

    Ik mis je.

    Marieke

  • 18 Mei 2011 - 13:44

    Atty:

    Hoi Yorick,

    Zo, je bent weer uitgevaren. Wat een geweldige vliegreis met hindernissen. Ondanks dat het schip in China gebouwd is, zal het toch wel zeewaardig zijn. In ieder geval een behouden vaart toegewenst, en veel werkplezier op dit schip.

    groetjes Atty

  • 18 Mei 2011 - 13:49

    Vivian:

    Hoi broer!

    Goed om te horen dat je toch nog veilig aan bent gekomen op de plaats van bestemming ;-) Tot mails!

    Groetjes,
    Je zusje

  • 18 Mei 2011 - 20:01

    Ynskje:

    Hoi Yorick,

    hoorde net van Marieke dat je al een stukje had geschreven.Wel een vermoeiende reis !
    Veel plezier, werk ze .

    groetjes,

    Hans en Ynskje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Baie-Comeau

4

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

't Is weer voorbij die mooie zomer

29 Augustus 2011

Stormpje

20 Augustus 2011

Iemand nog een banaan?

15 Augustus 2011

Houston

08 Augustus 2011

Geen nieuwe paus
Yorick

Deze weblog heb ik aangemaakt voor mijn stage. Ik volgde de opleiding Maritiem Officier aan de Hogeschool van Amsterdam; In feite is dat de huidige 'Hogere Zeevaartschool Amsterdam'. Inmiddels heb ik deze opleiding afgerond en vaar ik als scheepswerktuigkundige de wereld over.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 107306

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Alweer een nieuwe reis

26 Oktober 2012 - 01 December 2012

7

05 December 2011 - 20 Maart 2012

5

16 Mei 2011 - 12 September 2011

4

22 November 2010 - 05 Maart 2011

3

22 Juli 2009 - 04 December 2009

2

23 Januari 2008 - 07 Juli 2008

1

24 Mei 2012 - 30 November -0001

6

Landen bezocht: