De toerist uithangen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yorick - WaarBenJij.nu De toerist uithangen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yorick - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen

Blijf op de hoogte en volg Yorick

24 Juni 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Maandag, nieuwe reis nieuwe storingen. We zijn vandaag dan eindelijk vertrokken uit Jebel Ali. Na een kleine maand langs de kade te hebben gelegen lonkt de zee.
Aanvankelijk zouden we vroeg in de ochtend vertrekken, maar dat werd wat later. Een aantal bemanningsleden, waaronder ik, waren als 'toerist' aan boord gekomen. Nou was daar qua werkzaamheden niets van te merken - vier doordeweekse weekenden en weinig vrije avonden - maar zonder zeemansvisum konden we niet vertrekken. Dus met een ploegje naar de douane, 1,5 uur wachten op de parkeerplaats, 1 minuut bij het douanekantoor naar binnen voor een stempel en weer in het busje terug naar het schip. Eenmaal aan boord snel lunchen, motoren starten en wachten op de loods, want die komt 2,5 uur te laat. Maar eind goed, al goed. Want we zijn vertrokken uit de broeiende zandbak. Op naar de Noordzee.

NB door een storing is de mailinglijst gewist. Geen mail ontvangen bij het plaatsen van dit verslag? Klik dan links op 'Meld je aan voor de mailinglijst'.

• 24 Juni 2013 - 21:05

Dinie:

Nou, wie weet zien we je gauw!!
    Heel veel groetjes